Shop Mobile More Submit  Join Login
Lunar Eclipse by JoeMyDodd Lunar Eclipse by JoeMyDodd
Lunar Eclipse. Dec 20th-21st.
Winter Solstice, 2010.
Add a Comment:
 
:iconmartaraff:
martaraff Featured By Owner Dec 3, 2012
Feature: [link] *
Reply
:iconmizukotsu-chan:
Mizukotsu-chan Featured By Owner Dec 27, 2010  Hobbyist General Artist
Ugh!! We couldn't see it, because the sky was so cloudy from snow! But beautiful photos. :)
Reply
:iconsarahxonicole:
sarahxonicole Featured By Owner Dec 24, 2010  Student Photographer
I definitely didn't get to stay up and see this because I had to work the next day, but thanks for this. :) it's really beautiful.
Reply
:iconsomber-surrender:
Somber-Surrender Featured By Owner Dec 21, 2010  Student Traditional Artist
Wow!! This is so cool!! Definitely my favorite lunar eclipse picture
I love how it's half one color and half another with the bright band in the middle. I don't think you could've hand picked a better time =D
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
Thank you!!! This was like when it was just 1/4 done.
Reply
:iconsomber-surrender:
Somber-Surrender Featured By Owner Dec 23, 2010  Student Traditional Artist
you're welcome =D I got out there when it was about 1/2 to 1/3 of the way done lol
Reply
:iconarielk292:
arielk292 Featured By Owner Dec 21, 2010
When did you take this? Just wonderin.
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
last night? XD
Reply
:iconarielk292:
arielk292 Featured By Owner Dec 22, 2010
OH yeah hey you btw haven't talked to you in forever. I'm an idiot lol my friend tried to get me to stay up to see that but I passed out. Well good photo.
Reply
:iconincredifox:
Incredifox Featured By Owner Dec 21, 2010
OMGOSH! I love this! I didn't get to see it, that's sooo kool!
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
aww... wish you did.. it was pretty!!
Reply
:iconincredifox:
Incredifox Featured By Owner Dec 22, 2010
It looks like something out of twilight or something crazy like that haha
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 22, 2010  Professional Photographer
Thanks TimTim!!
Reply
:iconincredifox:
Incredifox Featured By Owner Dec 25, 2010
NOt a prob BROBRO
Reply
:iconpeaso1:
peaso1 Featured By Owner Dec 21, 2010
wow awesome photography i saw it last night aswell
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
Thank you :D :D it was really pretty, right?? XD
Reply
:iconpeaso1:
peaso1 Featured By Owner Dec 21, 2010
sure was
Reply
:iconinuashamiles:
InuashaMiles Featured By Owner Dec 21, 2010
AAAAH ITS SO BEAUTUFUL!!!!!!!
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
Thanks :D :D :D
Reply
:iconinuashamiles:
InuashaMiles Featured By Owner Dec 22, 2010
how do you capture things like that I cant do that
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 22, 2010  Professional Photographer
practice. lol .. Lots of it. XD A couple years ago, I wouldnt have been able to take a picture like this...
Reply
:iconinuashamiles:
InuashaMiles Featured By Owner Dec 23, 2010
well what equptment does it take for an image like that in the skys
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 25, 2010  Professional Photographer
A canon Rebel t1i with a telephoto lens... and patience...lol
Reply
:iconinuashamiles:
InuashaMiles Featured By Owner Dec 26, 2010
wow wow wow..wow thats amazing!!I never thought it was possible to cature the skys beauty quit so perfectly
Reply
:iconxxcaleexx:
xxcaleexx Featured By Owner Dec 21, 2010
That's amazing!!! I missed it D:
Reply
:iconthe-golden-knight:
The-Golden-Knight Featured By Owner Dec 21, 2010
Super! I tried taking a picture of it, but the picture couldn't come out clearly. :(
Reply
:iconjoemydodd:
JoeMyDodd Featured By Owner Dec 21, 2010  Professional Photographer
Aww... I'm srry
I took tons.. They'll be up soon.
Reply
Add a Comment:
 
×
  • Art Print
  • Canvas
  • Photo
Download JPG 4752 × 3168




Details

Submitted on
December 21, 2010
Image Size
654 KB
Resolution
4752×3168
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
869
Favourites
34 (who?)
Comments
27
Downloads
41

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS REBEL T1i
Shutter Speed
16/10 second
Aperture
F/5.6
Focal Length
300 mm
ISO Speed
200
Date Taken
Dec 21, 2010, 2:22:45 AM
Software
Adobe Photoshop CS4 Windows
Sensor Size
22mm
×